ALACAKAYA MERMER CEMİL YAŞLI ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
Hangi Konularda Rehberlik Servisine Başvurabilirim?
Okulumuzda bulunan rehberlik ve psikolojik danışma servisine ihtiyaç duyduğunuz her konuda başvurabilirsiniz. Bu konuların bazıları;
ü Kimseye anlatamadığınız fakat birileriyle paylaşmak gerekliliği hissettiğiniz duygu ve düşünceleriniz olduğuna inanıyorsanız,
ü Günlük hayatta karşılaştığınız problemlerle baş etmek için ihtiyaç duyulan becerileri kazanmanın yollarını öğrenmek istiyorsanız,
ü Sınavlar hakkında bilgi almak istiyorsanız,
ü Ders çalışma alışkanlıklarının nasıl olduğunu öğrenmek istiyorsanız,
ü Çekingenim, biraz daha girişken olmak istiyorum diyorsanız,
ü Sınav kaygısı yaşıyorsanız,
ü Okula ve ortama uygum sağlamakta zorluk yaşıyorsanız,
ü Arkadaşlık ilişkilerinde problem yaşıyorsanız,
ü Aile içinde problem yaşıyor ve bu konuda biriyle konuşmak istiyorsanız,
ü Zamanı etkili şekilde nasıl kullanacağınızı öğrenmek istiyorsanız,
ü Özgüveninizi geliştirmek istiyorsanız,
ü Problem çözme yöntemlerini öğrenmek istiyorsanız,
ü Öfkenizi yönetme becerisini geliştirmek istiyorsanız,
ü Başkasına paylaşamadığınız sorunlarınız varsa,
ü Kendinizi geliştirmek, gerçekleştirmek ve ihtiyaç duyduğunuz konularda, ihtiyaç duyduğunuz anda görüşmek için rehberlik servisine başvurabilirsiniz.
Bu ihtiyaçlar doğrultusunda düzenlenen her türlü rehberlik ve psikolojik danışma hizmetinden faydalanan öğrenciler, bireysel farklılıklara saygınınve gizlilik ilkelerinin ön planda tutulduğu bir ortamda olduklarının güvenini duyarlar. Rehber öğretmenlerle yapılan bütün görüşmeler karşılıklı hoşgörü ve güven temeline dayanır.
UNUTMAYIN!!!
REHBERLİK SERVİSİNE BAŞVURMAK İÇİN MUTLAKA BİR SORUNUNUZ OLMASINA GEREK YOKTUR!!!
Rehberlik Hizmetlerinden Tam Yararlanan Bir Öğrencinin Özellikleri
Gelişen ve değişen dünyada ;
- Kendini ve içinde bulunduğu durumu doğru algılayan,
- Yaşadığı toplumun sorumlu bir üyesi olan,
- Karar verme, sorun çözme, kişiler arası ilişki ve iletişim becerilerine sahip,
- Başarıyı ve hayat boyu öğrenmeyi amaç edinmiş,
- Araştıran, sorgulayan, üretken ve mutlu,
- Kendini gerçekleştirmiş bir birey olmalıdırlar.
Rehberlik Servisine Nasıl Başvurabilirim?
Rehberlik Servisi, eğitim yılı boyunca öğrenciler, veliler ve öğretmenlerin serbestçe başvurabileceği bir birimdir. Servisten yararlanmanın herhangi bir prosedürü yoktur; servisten randevu almak ise sadece hizmetin daha etkin ve planlı yapılmasını sağlamak amaçlıdır.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik,bir insanın başka bir insana ya da gruba, o insanın ya da grubun en iyi biçimde yaşamasına, insanların kendilerini gerçekleştirmelerine en elverişli yolları bulabilmeleri için yapılan yardımdır.
ü Rehberlik, bir süreçtir.
ü Rehberlik, bireye yardım etme işidir.
ü Rehberlik yardımı bireye dönüktür.
ü Rehberlik, bilimsel bir hizmettir.
ü Rehberliğin temeli, bireyin kendisini gerçekleştirmesine yardım etmektir.
Amacımız
Öğrenci yaşamında bilgi ve başarının yanı sıra düşünce ve davranış hazırlığının da önemli bir etken olduğundan yola çıkan rehberlik servisimiz, öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunma temel amacını gütmektedir.
Rehberlik İlkeleri
- Rehberlik uygulamalarında öğrenci ile yakından ilgili olan herkesin anlayış ve işbirliği içinde çalışması gerekir.
- Rehberlik anlayışı, her türlü çalışması ile öğrenciyi merkez alan bir eğitim sistemini öngörür.
- Rehberlik yardımının esası, öğrencilerin kendi kişiliklerini daha iyi anlamalarını, problemlerine çözüm yolları bulmada onların kendi kendilerine yeter bir duruma gelmelerini sağlamaktır.
- Rehberlik hizmetleri planlı, programlı, örgütlenmiş bir biçimde ve profesyonel bir düzeyde sunulmalıdır.
Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Servisi Ne Değildir?
- Bireyin yapamadıklarının onun adına yapmak değildir.
- Disiplin, yargılama, ceza verme merkezi değildir.
- Rehberlik servisi hastane, psikolojik danışman doktor değildir.
- Problemi ortadan kaldırmaz problemin çözülmesine yardımcı olur.
Çalışma Alanlarımız
1.Eğitsel Rehberlik Alanında Yapılan Çalışmalar
- Okula yeni başlayan öğrencilerin uyum çalışmaları
- Velileri; öğrencilerin yaş özellikleri, çocuk eğitimi, davranış bozuklukları ve nedenleri konularında bilgilendirmek
- Her sınıf düzeyinde rehberlik etkinliklerinin planlanması, uygulanması
- Öğrencilerin dengeli beslenme, boş zamanlarını verimli değerlendirme vb. konularda bilinçlenmesini sağlayacak tüm faaliyetlerde öğretmenlerle işbirliği yapmak
- Öğrencilerin eğitsel ihtiyaçlarını saptamak, bireysel farklılıklarını değerlendirerek uygun eğitsel ortamı, okul idaresi ve öğretmenler işbirliğiyle oluşturmak.
2.Bireysel Rehberlik Hizmetleri Alanında Yapılan Çalışmalar
- Öğrenciyi tanımak ve kendini gerçekçi bir biçimde tanımasını sağlamak, kendini ve başkalarını anlama ve değerlendirme becerisini geliştirmek
- İhtiyaç duyan tüm öğrencilere ve velilere bireysel veya grupla danışmanlık yapmak
- Öğrenci sorunlarının oluşmasını engellemeyi amaçlayan bilgilendirici programları yürütmek
3.Mesleki Rehberlik Alanında Yapılan Çalışmalar
- Öğrencimizin kendini tanıması, yetenekleri, ilgileri, tutum, değer ve beklentileri gibi özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasına destek olmak
- Her mesleğin gerektirdiği yetenekler, çalışma koşulları, gelir durumu, iş bulma imkanları gibi konularda öğrencileri bilgilendirmek
- Öğrencinin kendisine uygun mesleği seçmesine yardımcı olmak
- Üst öğretim kurumları hakkında öğrencilere bilgi vermek